|
STATUT SGDS |
Statut Społecznego Gimnazjum Doliny Strugu w Chmielniku
Rozdział I
Nazwa szkoły
§ 1.
-
Nazwa szkoły zawiera określenie:
1a. Typu szkoły: Gimnazjum.
1b. Siedziby: Siedzibą Gimnazjum jest budynek nr 4b położony w Chmielniku.
§ 2.
-
Ustalona nazwa jest używana przez szkołę w brzmieniu:
„Społeczne Gimnazjum Doliny Strugu w Chmielniku”.
-
Na pieczęci używana jest nazwa:
„Społeczne Gimnazjum Doliny Strugu w Chmielniku”.
-
Na stemplu używana jest nazwa:
„Społeczne Gimnazjum Doliny Strugu”
(36-016 Chmielnik 4b, tel.(017)22-96-888
NIP 813-30-12-495, Regon 690463790-00020).
§ 3.
-
Gimnazjum nadaje imię organ prowadzący, na wniosek Rady
Pedagogicznej.
-
(skreślony)
Rozdział II
Inne informacje o gimnazjum
§ 4.
-
Organem prowadzącym Gimnazjum jest Towarzystwo
Przeciwdziałania Uzależnieniom “Trzeźwa Gmina” w Chmielniku.
-
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Podkarpacki Kurator Oświaty.
§ 5.
-
Gimnazjum jest szkołą niepubliczną o uprawnieniach szkoły
publicznej. Szkoła spełnia warunki ustawowe przewidziane dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkoły publicznej, to jest:
1)realizuje programy nauczania uwzględniające podstawy programowe wymienione w ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy o systemie oświaty,
2)realizuje zajęcia edukacyjne w cyklu nie krótszym oraz w wymiarze nie niższym niż łączny wymiar obowiązkowych zajęć edukacyjnych określony w ramowym planie nauczania gimnazjum publicznego,
3)stosuje zasady klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów, o których mowa w ust. 1 pkt 5 ustawy o systemie oświaty, z wyjątkiem egzaminów wstępnych,
4)prowadzi dokumentację przebiegu nauczania ustaloną dla szkół publicznych,
5)zatrudnia nauczycieli obowiązkowych zajęć edukacyjnych, o których mowa w pkt 2, posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli szkół publicznych; przepis ust. 1a ustawy o systemie oświaty stosuje się odpowiednio.
-
Cykl kształcenia trwa 3 lata i jest realizowany w oparciu o przepisy prawa dotyczące edukacji w szkołach niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych.
-
Zajęcia dydaktyczne odbywają się na jedną zmianę.
Rozdział III
Cele i zadania gimnazjum
§ 6.
-
Gimnazjum realizuje cele i zadania określone w ustawie
o systemie oświaty i w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie w
zakresie określonym dla szkół niepublicznych, oraz statucie i uchwałach organu
prowadzącego, a w szczególności:
1) Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad
określonych w ustawie, stosownie do warunków Gimnazjum i wieku ucznia poprzez:
a) zapewnienie odpowiedniej bazy dla uczniów Gimnazjum,
b) zatrudnianie kompetentnych nauczycieli i pracowników wszechstronnie
wspierających rozwój uczniów,
c) systematyczne diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów,
d) realizowanie programu wychowawczego i profilaktycznego Gimnazjum
stanowiącego załącznik do niniejszego statutu,
e) inspirowanie rozwoju poprzez umacnianie w młodzieży właściwego fundamentu
opartego na wartościach chrześcijańskich,
f) kształtowanie człowieka godnego poprzez wychowanie do prawdy, dobra
i piękna w oparciu o tradycyjne wartości religijne i narodowe z uwzględnieniem dorobku społeczności Doliny Strugu,
g) przygotowanie do właściwego kształtowania relacji międzyludzkich
w rodzinie, grupie rówieśniczej, społeczeństwie,
h) wdrożenie do samowychowania pozwalającego uniknąć destrukcyjnych
uzależnień,
i) wprowadzenie całkowitego zakazu palenia tytoniu, spożywania napojów
alkoholowych i środków odurzających na terenie szkoły i podczas wszelkich
imprez szkolnych dla wszystkich osób uczestniczących,
j) organizację imprez kulturalnych, rozrywkowych, turystycznych itp.
wdrażających do umiejętnego korzystania z czasu wolnego oraz rozwoju uzdolnień
i zainteresowań,
k) organizowanie spotkań z ludźmi mogącymi stanowić pozytywny wzór dla
uczniów,
l) współpracę z innymi szkołami w kraju i zagranicą o podobnym profilu
wychowawczym.
2) Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania
świadectwa ukończenia Gimnazjum poprzez:
a) stosowanie programów nauczania i podręczników zapewniających realizację
obowiązującej podstawy programowej,
b) atrakcyjny i nowatorski proces nauczania,
c) podział na grupy inne niż oddział klasowy w celu osiągania lepszych efektów
dydaktycznych,
d) zachowanie minimalnych liczby lekcji przewidzianych w ramowym planie
nauczania dla gimnazjów publicznych, zwiększanie wymiaru zajęć z wybranych
przedmiotów i organizowanie zajęć dodatkowych,
e) organizowanie pozalekcyjnych form aktywności uczniów stosownie do
zainteresowań i potrzeb edukacyjnych oraz możliwości finansowych.
3) Umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku
kształcenia lub wykonywania wybranego zawodu poprzez:
a) prowadzenie zajęć wychowawczych uwzględniających problematykę wyboru
zawodu,
b) rozwijanie zainteresowań na zajęciach pozalekcyjnych,
c) informowanie o ofertach szkół ponadgimnazjalnych i zasadach rekrutacji do
tych szkół,
d) preferencyjne warunki przyjęcia do Społecznego LO Doliny Strugu
w Chmielniku.
4) Sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb poprzez:
a) umożliwienie spożywania posiłków,
b) system zapomóg i stypendiów,
c) prowadzenie zajęć mających na celu wyrabianie umiejętności radzenia sobie
ze stresem,
d) dostosowanie wymagań i prowadzenie zajęć dodatkowych na podstawie diagnozy
dokonanej przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Rzeszowie w miarę
posiadanych środków finansowych.
Rozdział IV
Organy gimnazjum
§ 7.
-
Organami Gimnazjum są:
1) Dyrektor Gimnazjum,
2) Rada Pedagogiczna,
3) Rada Rodziców,
4) Samorząd Uczniowski.
§ 8.
-
Dyrektora szkoły powołuje i odwołuje organ prowadzący.
1) Dyrektor za zgodą organu prowadzącego może powołać swego zastępcę i
określić zakres jego obowiązków.
-
Dyrektor wraz z gronem pedagogicznym realizuje katolicki
profil nauczania i wychowania. W tym celu dobiera odpowiednią kadrę
pedagogiczną. Dyrektor uzgadnia z organem prowadzącym wszelkie działania,
które decydują o katolickim profilu szkoły.
-
Dyrektor Gimnazjum w szczególności:
1) jest odpowiedzialny za całokształt życia szkoły i prawidłowy przebieg
procesu dydaktyczno-wychowawczego, a w szczególności przestrzegania art. 4 ust. 3 ustawy o systemie oświaty,
2) troszczy się o wysoki poziom etyczno-moralny całej społeczności szkolnej,
3) zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Rady Pedagogicznej, realizuje jej uchwały podjęte w ramach kompetencji stanowiących,
4) reprezentuje szkołę w kontaktach z innymi podmiotami,
5) jest odpowiedzialny materialnie za wyposażenie szkoły,
6) przygotowuje i przedstawia organowi prowadzącemu do zatwierdzenia projekt
organizacji roku szkolnego w terminie do 10 maja kończącego się roku
szkolnego,
7) opracowuje zakresy czynności i obowiązków dla nauczycieli i innych
pracowników szkoły,
8) sprawuje nadzór pedagogiczny z zastrzeżeniem art. 36 ust. 4 i 2a ustawy o systemie oświaty,
9) dokonuje oceny pracy nauczycieli,
10) dba o doskonalenie i podnoszenie kwalifikacji nauczycieli i innych
pracowników szkoły uwzględniając charakter szkoły oraz jej cele statutowe,
11) wykonuje czynności określone w dotyczących awansu zawodowego
nauczycieli
12) nadzoruje prawidłową realizację opieki zdrowotnej i bezpieczeństwa i
higieny pracy w szkole,
13) organizuje współpracę z rodzicami,
14) troszczy się o godne uczczenie świąt szkolnych, kościelnych, państwowych
oraz nadzoruje organizację wycieczek, a także obozów i wyjazdów,
15) dba o wyposażenie szkoły w pomoce naukowe,
16) zawiesza niezgodne z prawem oświatowym uchwały rady pedagogicznej,
17) zatwierdza regulaminy Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego,
18) w przypadkach naruszenia statutowych założeń szkoły, Dyrektor,
samodzielnie lub na wniosek organu prowadzącego zawiesza działalność Rady
Rodziców lub Samorządu Uczniowskiego, zarządzając nowe wybory,
19) wydaje zarządzenia wewnętrzne regulujące funkcjonowanie szkoły,
20) powołuje zespoły lub komisje jeśli nie jest to zastrzeżone dla innych
organów,
21) wykonuje inne czynności wynikające z przepisów prawa oświatowego lub
decyzji organu prowadzącego,
22) składa organowi prowadzącemu sprawozdanie z realizacji zadań oraz
z działalności szkoły,
23) zgłasza organowi prowadzącemu propozycje zmian w statucie szkoły,
24)przyjmuje i skreśla uczniów z listy szkoły, zgodnie z zasadami zapisanymi w statucie, które nie mogą być sprzeczne z prawem,
25)zatrudnia i zwalnia nauczycieli i innych pracowników szkoły, wypełnia wobec nich zadania pracodawcy wynikające z przepisów prawa pracy,
26)dysponuje budżetem szkoły pod nadzorem i kontrolą organu prowadzącego,
27)podaje do publicznej wiadomości, do dnia 25 czerwca, szkolny zestaw programów nauczania i szkolny zestaw podręczników, które będą obowiązywać od początku następnego roku szkolnego,
28)odpowiada za właściwą organizację i przebieg przeprowadzanych w szkole egzaminów, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o systemie oświaty,
29)odpowiada za dokumentację szkoły,
30)podejmuje decyzje o dopuszczeniu do działalności na terenie szkoły organizacji społecznych, młodzieżowych, wolontariuszy, uwzględniając specyfikę i zasady statutowe szkoły, współpracuje z tymi organizacjami lub osobami i monitoruje ich działalność,
31)rozstrzyga spory pomiędzy organami szkoły.
§ 9.
-
Rada Pedagogiczna Gimnazjum jest kolegialnym organem szkoły
w zakresie realizacji zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
-
W skład Rady wchodzą wszyscy nauczyciele uczący w Gimnazjum
niezależnie od formy nawiązania stosunku pracy. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady. Rada Pedagogiczna ustala
regulamin swej działalności, a jej posiedzenia są protokołowane. 1)Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora Gimnazjum, organu szkołę lub co najmniej 1/7 członków Rady Pedagogicznej.
2)Dyrektor Gimnazjum przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.
3)Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
4)Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są obowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub placówki.
-
Rada Pedagogiczna:
1) tworzy program szkoły a w szczególności: określa misję szkoły, program
wychowawczy i profilaktyczny,
2) ustala w drodze uchwały po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców szkolny zestaw programów nauczania i szkolny zestaw podręczników,
3) opiniuje organizację pracy szkoły, w tym przydział czynności nauczycieli,
tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, kalendarz imprez
szkolnych,
4) tworzy wewnątrzszkolny system oceniania,
5) podejmuje uchwały zatwierdzające wyniki klasyfikacji i promocji uczniów,
6) podejmuje uchwały dotyczące egzaminów poprawkowych i promocji uczniów
z oceną niedostateczną,
7) ustala organizację wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,
8) występuje z umotywowanym wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie
z funkcji Dyrektora,
9) podejmuje uchwały w sprawie nagród i kar dla uczniów a w szczególności
skreślenia z listy uczniów,
10) uczestniczy w ewaluacji pracy szkoły,
11) występuje do organu prowadzącego z wnioskami dotyczącymi pracy szkoły
w tym propozycjami zmian w statucie,
12) wykonuje kompetencje przewidziane dla rady Gimnazjum zgodnie z art. 52.2.
ustawy o systemie oświaty. 13)podejmuje uchwały w sprawie dopuszczenia w szkole innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
14)opiniuje wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
§ 10.
Rada Rodziców nie posiada uprawnień zapisanych w art. 53 i 54 ustawy o systemie oświaty.
-
1.Rodzice uczniów mają prawo do:
1)zapoznania się ze statutem, programem wychowawczym i profilaktyki oraz innymi dokumentami regulującymi pracę szkoły,
2)uzyskiwania informacji na temat i postępów w nauce swoich dzieci.
-
Rodzice uczniów mają obowiązek:
1)współpracować ze szkołą w sprawach wychowania i kształcenia swoich dzieci,
2)brać udział w organizowanych dla nich spotkaniach,
3)wspierać, szczególnie swoją postawą, szkołę jako instytucję wychowawczą, którą wybrali dla swojego dziecka.
§ 11.
-
Reprezentantem uczniów w szkole jest ich samorząd. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
-
Samorząd Uczniowski reprezentuje interesy społeczności
uczniowskiej poprzez:
1) zgłaszanie propozycji zajęć pozalekcyjnych, warsztatów, wycieczek, obozów,
imprez kulturalnych i sportowych,
2) współpracę w opracowaniu szkolnego systemu oceniania, regulaminów
szkolnych,
3) wyrażanie opinii w sprawach ważnych dla społeczności uczniowskiej.
-
Szczegółowe zasady i tryb działania Samorządu Uczniowskiego
określa jego Regulamin, ustalony przez ogół uczniów w głosowaniu, i zatwierdzony przez
Dyrektora szkoły.
Rozdział V
Organizacja gimnazjum
§ 12.
-
Terminy kończenia zajęć
dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich
określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
-
W sytuacjach, gdy prowadzenie zajęć może
stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia uczniów, Dyrektor może podjąć
decyzję o czasowym pracy szkoły. Sposób odpracowania nieodbytych z
tego powodu zajęć określi organ prowadzący.
-
Podczas ważnych świąt i uroczystości kościelnych wskazane jest takie organizowanie zajęć dydaktycznych, aby umożliwić uczniom i nauczycielom wspólne uczestniczenie w Mszy Św.
§ 13.
-
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki
w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez
Dyrektora. Arkusz organizacji Gimnazjum zatwierdza organ prowadzący.
§ 14.
-
Podstawową jednostką organizacyjną Gimnazjum jest oddział
klasowy. Liczba uczniów w oddziale powinna być większa niż 26.
-
W sytuacjach uzasadnionych dydaktycznie oddział może być
podczas niektórych zajęć dzielony na grupy.
-
Podział uczniów na grupy nie uzależniony jest od możliwości
finansowych szkoły oraz wielkości sal i pomieszczeń dydaktycznych.
-
Część zajęć może być prowadzona w grupach organizowanych w
sposób niezależny od podziału na oddziały klasowe.
§ 15.
-
Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć
dydaktycznych i wychowawczych określa rozkład zajęć ustalony przez
Dyrektora Gimnazjum z uwzględnieniem ochrony zdrowia i pracy.
§ 16.
-
Podstawową pracy szkoły są zajęcia dydaktyczne
i wychowawcze prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym.
1) Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
2) Część zajęć może być w formie warsztatów, wycieczek i in.
§ 17.
-
Szkoła prowadzi bibliotekę wspólnie ze Społecznym Liceum
Ogólnokształcącym Doliny Strugu.
1) Biblioteka działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez dyrektora.
-
W celu realizacji zadań związanych z nauczaniem informatyki
i wprowadzania nowoczesnych technologii do szkoła posiada pracownię
komputerową użytkowaną wspólnie ze Społecznym Liceum Ogólnokształcącym Doliny
Strugu.
1) Pracownia komputerowa działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez
dyrektora.
-
Ze względu na brak sali gimnastycznej zajęcia z wychowania fizycznego powinny odbywać się w formach i grupach umożliwiających realizację programu nauczania w warunkach lokalowych szkoły (np. judo). Część tych zajęć nie może odbywać się w obiektach sportowych poza szkołą (pływalnia, sala gimnastyczna, lodowisko) oraz na wolnym powietrzu (boisko szkolne, turystyka piesza i rowerowa).
Rozdział VI
Nauczyciele i inni pracownicy gimnazjum
§ 18.
-
W szkole zatrudnia się nauczycieli oraz
pracowników obsługi.
-
Nauczycielami szkoły mogą być osoby posiadające
kwalifikacje określone w aktualnie obowiązujących przepisach prawa
oświatowego.
-
Nauczyciele zatrudniani są na podstawie umowy o pracę lub
umowy cywilno-prawnej.
-
Nauczycielem szkoły może być też osoba posiadająca
kwalifikacje określone w pkt.2 która:
1) jest pracownikiem firmy, z którą szkoła podpisała umowę na świadczenie
usług edukacyjnych,
2) jest pracownikiem organu prowadzącego oddelegowanym do pracy w gimnazjum,
3) jest członkiem organu prowadzącego współpracującym ze szkołą jako
wolontariusz,
4) (skreślony)
§ 19.
-
Pracownicy zatrudniani są na zasadach regulowanych przez
aktualnie obowiązujące przepisy prawa pracy.
-
Nauczyciele objęci są przepisami ustawy „Karta Nauczyciela”
w zakresie określonym dla szkół niepublicznych.
-
Pensum zajęć dydaktycznych i wychowawczych dla nauczycieli
wynosi 18 godz. lekcyjnych tygodniowo a dla nauczycieli biblioteki 130 godz.
zegarowych tygodniowo.
-
Dyrektor szkoły może określić ogólne zasady pracy i
wynagradzania w formie regulaminu. Regulamin ten musi być zatwierdzony przez
organ prowadzący.
-
W celu zapewnienia czystości w budynku i wydawania posiłków
uczniom zatrudniani są pracownicy obsługi.
-
Szczegółowy zakres czynności dla zatrudnionych pracowników
sporządza Dyrektor. Dokument ten stanowi załącznik do umowy o pracę.
§ 20.
-
Obsługę finansowo-kadrową zapewnia organ prowadzący.
§ 21.
-
Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą
i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za jakość tej pracy i powierzonych jego
opiece uczniów.
-
Do obowiązków nauczyciela należy w szczególności:
1) wychowanie w oparciu o Ewangelię i społeczną naukę Kościoła,
2) twórcze kształtowanie własnej osobowości, rozwoju intelektualnego i
duchowego,
3) podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, uczestniczenie w organizowanych
przez szkołę spotkaniach formacyjnych,
4) służenie swoim wzorem młodzieży w szkole i poza szkołą,
5) kształtowanie relacji z innymi pracownikami szkoły i uczniami w duchu etyki
katolickiej,
6) pełnienie obowiązków wychowawcy klasy w przypadku powierzenia ich przez
Dyrektora szkoły,
7) z rodzicami uczniów,
8) dbałość o dobre imię szkoły, podejmowanie działań związanych z jej
promocją,
9) rzetelne wypełnianie obowiązków wynikających z aktualnego zakresu czyności.
-
Nauczyciel, powierzono obowiązki wychowawcy stara
się w szczególności poznawać sytuację uczniów i wpływać na kształtowanie ich
postaw zgodnie z programem wychowawczym szkoły poprzez:
1) prowadzenie wychowawczych,
2) organizowanie wycieczek, zajęć integracyjnych itp.,
3) spotkania z rodzicami lub opiekunami uczniów,
4) dbałość o włączanie się uczniów w religijne i wychowawcze działania szkoły,
5) nadzór nad przestrzeganiem przez uczniów zasad obowiązujących w szkole,
6) ocenianie zachowania uczniów zgodnie z zasadami obowiązującymi w szkole
w sposób umożliwiający im refleksję nad postępem w samorozwoju,
7) współpracę z Dyrektorem szkoły, innymi nauczycielami i wyspecjalizowanymi
organizacjami w celu rozwiązywania problemów wychowawczych i bytowych uczniów,
8) prowadzenie obowiązującej dokumentacji.
-
Nauczyciele mają prawo:
1)proponować program do szkolnego zestawu programów nauczania oraz podręcznik do nauczanego przedmiotu,
2)tworzyć program autorski,
3)zgłaszać projekty innowacji pedagogicznych i przedstawiać je do akceptacji Dyrektora, z zachowaniem odrębnych przepisów.
-
Wszyscy pracownicy szkoły przykładem życia i pracą nie mają obowiązku ukazywać uczniom wartości wynikające ze statutu i programu wychowawczego szkoły.
Rozdział VII
Uczniowie gimnazjum
§ 22.
-
Uczniem Gimnazjum może być absolwent szkoły podstawowej w wieku od 13 do 16 lat (nie dłużej niż do 18 roku życia).
-
Nauka w Gimnazjum jest bezpłatna.
§ 23.
-
Uczniowie przyjmowani są na wniosek rodziców.
-
Warunkiem przyjęcia jest:
1) ukończenie szkoły podstawowej,
2) przedłożenie wymaganych dokumentów i uzyskanie akceptacji komisji
rekrutacyjnej,
3) pisemne zgłoszenie rodziców zawierające akceptację kierunku wychowawczego
szkoły.
-
Pierwszeństwo w przyjęciu mają uczniowie, którzy uzyskali
średnią ocen co najmniej 3 i ocenę dobrą z zachowania podczas ostatniej
klasyfikacji śródrocznej w kl. V szkoły podstawowej.
-
O przyjęciu decyduje Dyrektor szkoły, który może zasięgnąć opinii Rady Pedagogicznej i organu prowadzącego.
-
(skreślony)
-
Szczegółowe zasady i terminy zapisów do Gimnazjum określa
corocznie Dyrektor po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w terminie nie
późniejszym niż 30 stycznia.
§ 24.
-
Uczeń Gimnazjum ma prawo do:
1) informacji na temat zakresu wymagań oraz metod nauczania,
2) informacji na temat kryteriów ocen z przedmiotów i z zachowania oraz
sposobu poprawy oceny,
3) korzystania z zasad dotyczących sprawdzania wiedzy i umiejętności,
zawartych w szkolnym systemie oceniania,
4) wyboru zajęć dodatkowych i pozalekcyjnych,
§ 25.
-
Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych
w statucie, a zwłaszcza:
1) postępowania zgodnie z zasadami etyki katolickiej,
2) poznawania i rozwijania swoich talentów, zdolności, a przy pomocy
nauczycieli sumienną pracą przyczyniania się do rozwoju własnej osobowości,
3) powstrzymania od przynależności czy jakiejkolwiek formy propagowania
organizacji i ugrupowań, których idee są sprzeczne z wartościami
chrześcijańskimi, czy zasadami współżycia,
4) uczestniczenia w rekolekcjach szkolnych,
5) systematycznego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych,
6) dbałości o wspólne dobro, ład i porządek w szkole,
-
(skreślony)
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 29.
-
Regulaminy określające działalność organów Gimnazjum jak
też wynikające z celów i zadań nie mogą być sprzeczne z zapisami niniejszego
statutu jak również z przepisami prawa.
§ 30.
-
Gimnazjum może posiadać własny sztandar, godło oraz
ceremoniał szkolny.
§ 31.
-
Gimnazjum prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie
z odrębnymi przepisami.
§ 32.
-
Działalność Gimnazjum finansowana jest przez organ
prowadzący i ma charakter non-profit.
-
Szkoła może pozyskiwać środki na prowadzenie działalności
statutowej:
1) od samorządu terytorialnego na mocy przepisów Ustawy o Systemie Oświaty,
2) ze środków pomocowych UE i innych instytucji wspierających oświatę,
3) z darowizn.
-
Zasady prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej
i materiałowej określa organ prowadzący na mocy odrębnych przepisów.
§ 33.
-
Organem kompetentnym do uchwalania zmian w statucie
Gimnazjum jest organ prowadzący.
|
2006-11-26 21:18:27
|
Refreshes: 13437
|
|
|
|
|
|